21 Mart 2013 Perşembe

Beşiktaş Başkanı Orman: Yanan bir eve daldım




Beşiktaş Kulübü Başkanı Fikret Orman, Lig Tv'ye yaptığı açıklamada "Konu Beşiktaş olunca gerisi teferruat. Yanan bir eve daldım. Yanan evi kurtarmak için daldım. Derdimiz bu yangını söndürmek." dedi.Beşiktaş Başkanı Fikret Orman Lig TV'den Ömer Güvenç'in sorularını yanıtladı. Orman sorulara çarpıcı açıklamalar yaptı. "82 gündür Beşiktaş başkanı, ne umdu ne buldu?" sorusunu yanıtlayarak sözlerine başlayan Fikret Orman, "Ne umdum ne buldum değil, çok hızlı bir seçim süreciydi. Beşiktaş'ın durumunu biliyorduk. Zaten kimse de aday çıkmadı. Çok iyimser bir beklentim yoktu. Bazı şeyleri yaşamak ve görmek ayrı tahmin etmek ayrı bir şey. Yaşarken birazcık daha sinirli oluyorum." diye konuştu. "YANAN BİR EVE DALDIM""Taşın altına elimi soktum" söylemini açan Fikret Orman, "Konu Beşiktaş olunca gerisi teferruat. Yanan bir eve daldım. Yanan evi kurtarmak için daldım. Benimle gelen bütün cesur arkadaşlarımı da tebrik ediyorum. Derdimiz bu yangını söndürmek. Yangın olan eve girdik çıkışı da kapattık. Yangını söndürmeye çalışıyoruz. Biz geldikten sonra 1 ay sonra kaçarlar, 2 ay sonra kaçarlar dediler. Şimdi 6 ay oldu. Bendeki yürek Beşiktaş'ta 2-3 kişide olsaydı bu durum olur muydu? Kaçacak olsaydım gelirmiydim? Sabah 7'de başlıyorum akşam 12'ye kadar çalışıyorum. Yalan söylemiyorum, dedikodu yapmıyorum, iftira etmiyorum. İşimi yapıyorum." ifadelerini kullandı. "BİRİNCİ HEDEF BORCU DURDURMAK"580 milyon liralık borcun hatırlatılması üzerine Orman, "Öncelikle borçların yukarıya gidişini engellemeye çalışıyoruz. Şu anda kontratlar var. Mesela Ferrari meselesi var. Ferrari konusunda para ödemek zorunda kalabiliriz. Birinci önlem paketimiz borcu durdurmak. 25 Şubat'ta açıklanan ile bizim açıkladığımız arasında yükselme var. Gelir olmayınca yükselme var. Birinci önemli hedef borcu durdurmak." diye konuştu. Ferrari davasının buraya gelmesinde taraf olmadığını söyleyen Orman, "Geldikten 2 hafta sonra karar vermek zorunda kaldık. Geldiğimizde davayı biraz erteledik. Burada yapabileceğimiz tek şey haktan adaletten uzaklaşmadan halletmek. Davayı kazanmaya çalışıyoruz. Bu süreçte uzlaşabiliriz mi buna bakıyoruz." dedi. "ÇOK DUALAR ALIYORUM""Beşiktaş camiasından gerekli maddi manevi desteği alabiliyor musunuz?" sorusuna ise Orman şu yanıtı verdi: "Çok dualar alıyorum. Şimdiye kadar kimseden maddi destek istemedim. Birisi de al şu parayı demedi. Bir yemek tertip ettik. Buyurun hep beraber konuşalım. Bu kulübün sahibi sizsiniz diyelim dedik. 10'ar bin dolar para istenecek dendi. Beşiktaş'ın ismini kötü şeylere alet etmeyeceğiz." cevabını verdi. "YÜREK İSTER BEŞİKTAŞ'A BAŞKAN OLMAK"Bir kaç arkadaşından destek aldığını söyleyen Fikret Orman, "Benim ne dediğimi herkes anlıyor da işine gelmiyor. Kim Beşiktaş'ın küçülmesini ister. Beşiktaş'ın durumu ortada. Beşiktaş'ın iki sezon öncesinden futbolcusuna borcu var. Beşiktaş'ın Bobo'ya borcu var. Nihat Kahveci'nin borcu geçen sezondan mı ondan önceki sezondan mı geliyor. Herkes atmak tutmayı ister. Bu kafalarla bu günlere geldik. Stadyumlarda kupalar düzenledik. Bunları herkes yapabilir. Herkesin kaçtığı yerde ben Beşiktaş'a başkan oldum. Beşiktaş'ın bir defa borcu durdurması için harekete geçmesi lazım. Önlemler için küçülmekse küçüleceğiz. 96'dan bu yana Beşiktaş 3 tane şampiyonluk almış. Bu kadar yüksek bedellerle transferler yapılmış. Transferle şampiyon olunmamış. Akılcı, Beşiktaş'a yakışır şekilde sistemler kurması gerek. Kimse benden mucize beklemesin. 2014'te yine aday olacağım dedim. Neden, o yıla kadar ancak Beşiktaş'ı toparlarım. Yürek ister Beşiktaş'a başkan olmak" ifadelerini kullandı. "SÖZ KONUSU BEŞİKTAŞ OLUNCA GERİSİ TEFERRUAT"Borcun bu kadar olacağını bilseydiniz yine başkan olur muydunuz?" sorusuna Orman "Bir katrilyon olsaydı, yine başkan olurdum. Söz konusu Beşiktaş olunca gerisi teferruat." yanıtını verdi. "Almeida, Quaresma ve Simao konusunda da açıklama yapan Fikret Orman, "Bütçem dahilinde olan oyuncularda devam edeceğim. Takım, önümüzdeki yıl 20 ile 25 milyon arasında olacak. Bunlar bizim sözleşmeli oyuncularımız. Ellerinde akit var. Bundan önceki yönetimin yaptığı bir sözleşme. Ama şu anda takımın ön gördüğümüz değerin yaklaşık iki katı." dedi. "Bu oyunculara teklif gelirse ve bonservissiz bu oyuncuları isterlerse verir misiniz?" sorusuna "Olur mu öyle şey." dedi. "BEŞİKTAŞ'TA BİR ÇOK BİLİNMEYEN DENKLEM VAR"Beşiktaş'ta bir çok bilinmeyen denklem olduğunu söyleyen Beşiktaş başkanı, "Bizim elimizde bulunan kadroya bakacak olursak gençleşmeye gidiyoruz. Bizim şartlarımız bu. Bizim gibi yangının içerisine girip kendini güçlü hissedecek arkadaşlarla çalışmak istiyoruz." diye konuştu.Mustafa Denizli konusuna da açıklık getiren Orman, "Bizim şartlarımız bu dedik. Mustafa Denizli'de kendini kanıtlamış bir isim. Denizli ile hiç bir bedelsel bir para konuşmadık. Dolar ve Euro'nun bir kelimesini konuşmadık. Sevdiğim ve dostluk yaptığım bir insan. Hocayla aramızda uzlaşamamızın en önemli sebebi, o da belirli hedefler içerisinde olmak istiyor. Elinde belirli kadro yapısı olsun istiyor. Bizim ise gerçeklerimiz var. Bu gerçekler içerisinde hocanın fikri farklı oldu." ifadelerini kullandı. Sven Goran Erickson'la 1 milyon Euro'ya anlaştınız, 500 bin Euro da şampiyonluk primi ödeyecektiniz. Neden vaçgeçtiniz sorusunu ise Orman şöyle cevapladı:"Erickson kendi kariyerini kanıtlamış bir hoca, beğendiğimiz bir kariyeri var. Hocayla konuşursak anlaştığımız anlamı gelmez ki. İsmini zikrettiğim hocalarla da konuştuk. 3-4 milyon Euro isteyen isimler oldu. Eriksonn'la da verilmiş bir kararımız olmadı. Zaten karar verseydik, bu kararın ardında dururduk.""YÖNETİME SERT TEPKİ GÖSTERDİ"Camiadan gelen eleştirilere bir ara kızan Orman, "Kimse Allahsızlık yapmasın. Bizim içerisinde olduğumuz şartları böyle geriye dönük mevzuyu da kapatıyoruz. Biz bu işleri kapatacağız. Beşiktaş 2 senelik bir program içerisinde belirli bir planı içerisinde gider. Stat durumu iyi gidiyor. Ama yapılan eleştiriler bazen insafsız safhaya gelebiliyor. "MAÇLARIMIZI ARENA'DA OYNAMAK İSTERİM"Maçları bu sene Beşiktaş İnönü Stadı'nda oynamak istemediklerini söyleyen Orman; "Stadın yapılması için izinler alınmaya çalışılıyor. Stat yapılırsa maçlarımızı oynayabileceğimiz bir kaç stat var. Uzaydan stat getirecek değiliz. Oynayabileceğimiz dört stat var. Arena, Fenerbahçe, Olimpiyat, Kasımpaşa. Başka bir stat yok. Kasımpaşa Stadı çok küçük. Olimpiyat'a gitmek istemeyiz. Galatasaray gitti sonucu gördük. Ya Fenerbahçe ya da Arena. Benim ilk tercihim Arena. Benim semtime yakın bundan dolayı ilk tercihim Arena. Fatih Terim de zaten söyledi. Ben aynı durumda olsak buyurun gelin bu statta oynayın derim. Bir düşmanlığa ne gerek. Bizim rekabetimiz sahada. Bugün aynı olsa Galatasaray gelsin İnönü'de oynasın. Bunlar kamu yararına. Bizim rekabetimiz sahada." diye konuştu. Ünal Aysal, Ali Dürüst ve Abdurrahim Albayrak'ı da öven Orman, "Onlarla çok yakın ilişkilerimiz var. Dostluklarımız olacak, rekabeti sahada yapacağız. Sahada en hırçın şekilde rekabeti yapacağız. Ancak saha dışında dostuz. Stat konusunda daha bir iki haftalık süre var. O konu netlik kazansın. Kararımızı veririz. İnönü'deki sorun, yapılmadan kamuoyunun önünde bunun konuşulmasıdır. Bunu çözecek kişiler biziz. En çok hata yaptığım şey, konuştuğum mevzular süreç değişince bizi zor durumda bırakabiliyor." dedi."YAPANIN YANINA KAR KALMAYACAK"Nihat konusunda ise Orman, "Ben haktan uzaklaşmam. Bir gün haktan uzaklaşırsam, benim için de haktan uzaklaşırlar. Ellerinde bir koz var. Avukatımla görüşün diyor. Özrü kabahatinden büyük. 1.5 milyon Euro alıyordum, gelmemek için 3.5 milyon Euro dedim. Kabul ettiler geldim diyor. Zaten paranın fazlasını almışsın. Gel paranı verelim diyoruz önümüze engeller çıkarıyor. Sonra da Beşiktaş'ın çocuğuyum diyor. Yapanın yanına kar kalmayacak. Beşiktaş ile çalışmayacak. Menajerler listesi yapacağım. Beşiktaş'a zarar verenler artık bu kulüple çalışamayacak. Aynı şekilde bir avukatlık bürosu zarar verecek sonra Beşiktaş'la çalışacak. Herkes layık olduğu muameleyi görecek. Bugün yanımda olmayan insan, iyi günde benden uzak olsun" diye sert konuştu. Yerlilerin alacaklarını düşürmeye çalıştıkları dönemde yabancı oyuncuların da alacaklarının azalttırmaya çalışacaklarını vurgulayan Orman, "Bunu uygulamak zorundayız. Kabul etmeseler ona göre hareket edeceğiz. Elimizden ne gelirse onu yapacağız. Maalesef kontrata bağlıyız. Ama elimizden geldiği kadar bunları halledeceğiz. Kabul etmeyenleri de o zaman satış listesine koyacağız. Getirirler bonservis bedellerini satarız." dedi. "Bizim şartlarımıza uymayan oyuncuları satacağız" diyen Orman, "Beşiktaş kadrosu içerisinde ücret skalamıza uyanlar kalacak. Beşiktaş'ta oynayan her oyuncu yıldızdır. Arsenal'den pırıl pırıl bir genç oyuncu aldık. Metin Tekin geldiğinde veya Şifo Mehmet, Zeki, Ulvi, Kadir alındığında neydi. Yıldız mıydı? Ancak sonra hepsi yıldız oldular. Beşiktaş taraftarı Beşiktaş'a sahip çıkar. Beşiktaş'ta yıldız olduğu için değil, Beşiktaş'ta oynayan herszkes yıldız olduğu için taraftar da ona sahip çıkar." diye konuştu."BEŞİKTAŞ TARAFTARI NEYİN NE OLDUĞUNU BİLİYOR""Sekiz yıllık hesabı inceletiyorum" diyen Orman şöyle devam etti; "Buradan bir şey beklemiyorum. Beşiktaş taraftarı bu borcun nasıl geldiğini bilsin istiyoruz. Buraya kimseye iftira atmaya gelmiyoruz. Yıldırım Demirören'le ilgili de çok seviyeli gidiyorum. Çünkü Demirören, Beşiktaş genel kurul üyelerinin oylarıyla geldi. Demirören'e genel kuruldan alkışlarla veda edildi. Beşiktaş'a başkanlık eden birisini karalamam. Biz inceleyeceğiz. Rapor elimize geldiğinde onu inceleriz. Gereği ne ise onu yaparız.""KONU BEŞİKTAŞ İSE GERİSİ TEFERRUATTIR"Beşiktaş'ın Türkiye'nin en büyük kulübü olduğunu söyleyen Orman, "Beşiktaş başkanı olduğum için iftar ediyorum. Benim çocuklarım diyeceki ki; 'babam Beşiktaş başkanlığı yaptı.' Burada olmaktan dolayı sıkıntılı olur muyum? Beşiktaş camiası bana itibar gösterdiyse bundan gurur duyarım. Konu Beşiktaşsa gerisi teferruattır" diye konuştu. Haksız eleştiriler olunca kızdığını söyleyen Orman, "Birisi geldi de, 500 milyon para bağışlayacaktım dedi de önüne mi geçtim. Kim dedi ki ben burdayım da ben önüne geçtim. Buyurun hodri meydan neresidir. Genel kurul da hodri meydandır. Hatta Serdar Adalı aday olmak istedi. Yolun açık olsun dedim. O ne zaman ki aday olmayacağını açıkladı, ben de kimseye sormadan aday oldum." ifadelerini kullandı. Cem Bilge ve İbrahim Altınsay'ın istifalarını da değerlendiren Orman; "Ben kimseye güvenerek bu yola girmedim. Kendime güvenerek bu işe girdim. Kırılmalar olacak. İstemesek de olacak. Altınsay benim çok yakın arkadaşım. Cem Bilge de yakın arkadaşım. Bu mevzu kapanmıştır. İyi olur Allah'tan kötü olur benden. Yolda giderken birileri otobüsten inmek isteyebilir. Bundan sonra da olabilir. Ben her şeye hazırlıklıyım" diye konuştu."BEŞİKTAŞLILAR RAHAT OLSUN"Sözlerinin sonunda ise Fikret Orman, "Beşiktaşlılar rahat olsunlar. En azından çalışan, dürüst olan, yalan söylemeyen, şeffaf ve kararlı bir başkanlar ve yönetim kurulları var. Bu işin içine girdik ve bundan çıkacağız. Beşiktaş çok büyük camia. Abdullah Gül'ün yanından geldim. Beşiktaş basketbolda şampiyon oldum. Onun gözündeki ışığı gördüm. Çok mutlu oldum. Beşiktaş çok büyük bir camia. Bu süreçte biraz insaf." ifadelerini kullandı. adana yerel seçimler adana seçimler yerel seçimler adana seçimleri adana 2014 yerel seçimleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder